zaterdag 20 augustus 2016

Huwelijksquilt en kleine Max.

Mijn Huwelijksquilt begint al lekker op te schieten.


Doordat ik de laatste afbeelding van de linkerstrook klaar had, kon die aan het middenstuk gezet worden.
Ook een hoekblok had ik klaar liggen, dus nu lijkt het al heel wat. Nee, het IS al heel wat toch?
Nog 3 hoekblokken en 6 afbeeldingen te gaan. Maar dat is zeker geen straf hoor, veel te leuk om te doen!


Even de laatste - het kippenvrouwtje - van dichtbij laten zien. Ziet er gezellig uit met haar geruite jurkje aan.
Denk dat het een feestelijke quilt gaat worden. Als je goed kijkt zie je alle figuren bewegen. Of ligt dat aan mij?  :-)

Van de week ging mijn man op zijn scootmobiel naar de stad om nieuwe schoenen te kopen en ik mocht ook mee.
We zouden daarna ergens gaan lunchen, vandaar...
Na 5 minuten stonden we weer buiten. Waar ik wel een uur over doe, is hij binnen een paar minuten klaar. "Deze wil ik, maat 40, oké, past, afrekenen". Zo gaat het echt!

Dus gingen we maar ergens warme chocolademelk drinken. We zagen de kaart en vonden het best wel erg duur, maar vooruit....
Maar...... we konden kiezen uit verschillende smaken, en het was overheerlijk!
Daarbij zat er een niet te filmen zo lekker bonbonnetje, en een glaasje chocolademousse uit eigen huis plus nog een karaf met water en 2 glazen..... Heerlijk allemaal en echt een uitje om daar te zijn, dus het geld dubbel en dwars waard!
Was bij Hop & Stork op de Lijnmarkt nr. 1.
Een aanrader als jullie eens in ons mooie Utrecht zijn. Jammer, geen foto gemaakt :-(


Daarna heb ik mezelf maar eens verwend. De nieuwe Klossie even gekocht bij Carol Cox en bij Mooi en Belle in de Twijnstraat een kadootje.


Dat mocht ik thuis natuurlijk zelf uitpakken. Kijk, een leuk doosje, wat zou daar in zitten?


Ach wat een schatje, een klein piepmuisje in een bedje!


Hij was gelijk wakker toen ik het doosje open deed.


Zie bij Ingrid regelmatig haar kleine muis langskomen om de diamantenblokjes die ze heeft gemaakt te laten zien.
Ben helemaal verliefd op kleine muis, en nu heb ik er zelf ook één. Ziet er anders uit, maar net zo schattig. Heb hem Max genoemd.


Merkte gelijk dat ie net zo'n bij de hand karaktertje heeft als mijn aapje Charlotte.
Wilde naar boven en ging bij de popjes zitten. Maar dat mocht niet voor mij.


Kijk, dit is beter. Het oude kleine paard en wagentje van Jumbo (jaren 50) leek voor hem gemaakt.


Maar nee, meneertje wilde nog een trapje hoger, naar mijn quiltkamer. Dat vond hij leuk, de lapjes!


Bestudeerde het patronenboek....


Gebruikte mijn rekje om zich uit te sloven....


Maakte mijn potloden steeds een stukje korter door ze keer op keer in de elektrische puntenslijper te stoppen...


Maar toen........ !!!!!
Rook hij aan het borsteltje van poes Yindee die daar woont.....
"Een kat????!!! ".....


.... en weg was Max de muis, naar beneden en in zijn eigen bedje.
Daar komt hij voorlopig niet meer uit, rust.....   :-)

Wens jullie een fijne week toe!
Liefs van mij en van kleine Max!
Floor

14 opmerkingen:

  1. *hihi* Nu weet ik wat je bedoelt toen je net reageerde bij mij, over verliefd worden :-) Maar Max is dan ook wel een erg liefie! Mooi en Belle is ook o'n leuke winkel, elke keer als je daar binnenkomt hebben ze wel iets nieuws en leuks. De chocoladewinkel weet ik wel te zitten, maar ik ben er zelf nog niet geweest. Binnenkort eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is in quiltwandeling plek zat voor twee muizen! Het is een scheetje. Je bruidsquilt een juweel. Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat word het quilt prachtig mooi.
    Dat was een gezellig uitje, zo samen om schoenen.
    Schattig muisje
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hay lieve meis,

    Ohhh...wat wordt jouw huwelijksquilt toch ongelofelijk MOOI!!!
    Zowel de kleuren als het ontwerp, het ziet er zo verfijnd uit,
    ik snap niet hoe je dit voor elkaar krijgt!
    En jaaaaa...ik zie de kippetjes echt bewegen hahaha...en dan
    het geruite jurkje van het kippenvrouwtje, echt zo zo leuk!
    Je bent al een heel eind zeg, wat zit hier al een werk in...

    En dan jouw kleine muizenjongetje...wat een schatje, met zijn
    leuke gestreepte shirt en glinsterende muizenoogjes...
    Max past precies bij hem hihi...
    Heerlijk zoals je over hem schrijft, vind het echt genieten hier
    op je blog.

    Enne...dat van je man, dat hij zo snel klaar is, dat is heeeeel
    herkenbaar hahahaha...volgens mij is dit voor veel vrouwen
    herkenbaar...lekker snel klaar, zijn ze er maar weer van af hihi..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je quilt wordt een beauty en pas maar op met die muizen. Voor je het weet heb je er weer een verzameling bij. Ze zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt dit toch een prachtige quilt.
    Was gisteren wel in de buurt van Utrecht.
    Heerlijk langs de Vecht gereden, van Loenen tot ons oude huis. Binnenkort maar een keertje met de fiets doen. Dan is het echt net als vroeger. Maar ohhh we zijn de drukte niet meer gewend.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Floor! Er is een kinderboekenschrijfster aan je verloren gegaan! Maar wie weet....maak je nog eens een carrière switch! Je quilt wordt geweldig! Dat kippenvrouwtje....zo verfijnd en mooi gemaakt met haar fleurige blosjes op haar wangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt de boerenbruiloft-quilt al prachtig, je gaat echt als een speer! En dat muisje, super-schattig!!!Laat het maar lekker in zijn doosje, anders raakt hij zoek! Over dat winkelen met mannen, bij mij gaat het precies zo, als ik met DS2 naar de stad ga om wat kleding in te slaan ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig muisje zeg, zo hebben we allemaal onze eigen quiltmascottes over bij, heb je die van grethilde wel eens gezien? ook zo leuk!Mooi word je quilt met het kippenvrouwtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, die Max(je). Wat heb je daar weer een heerlijk verhaal van gemaakt met enige foto's. Misschien komt er nog wel eens een kleine Maxima bij???
    Echt een man, die man van jou! Niet zeuren, het past, dus KLAAR! Dat zou mijn mannetje wel aanspreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vergeet ik je enige quilt nog! Het is inderdaad al een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welkom Max ..., jij gaat een goed leventje krijgen bij Floor hoor! En denk erom dat je je een beetje gedeisd houdt ...
    Je quilt wordt mooier en mooier! Ga je hem zelf houden (ja toch?)? Ik houd wel van die manier van winkelen die je man heeft. Dat komt omdat ik een hekel heb aan al die winkels. Goed is goed, dus meenemen dan. Anderen willen soms eerst alle schoenen in de hele stad gezien hebben ... Haha, wat zijn wij mensen toch verschillend!
    Je hadden een heerlijk uitje, zeker met die verwennerijen er achter aan...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je quilt is wordt geweldig, wat zitten er een leuke blokken in deze quilt. Als ik weer een keer in Utrecht ben ga ik zeker langs bij dat chocolade walhalla. Heb al even op hun site gekeken en ging nog net niet kwijlen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Max, wat ben je leuk en vrolijk! Je boft wel dat je bij Floor mag wonen!
    Psssst Floor, met Kerst kreeg ik van een lief vriendinnetje ook zo'n doosje met daarin,... denk ik,... het zusje van Max,... leuk hè,...
    ;o))))))))))))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen