donderdag 15 december 2016

Yindee.

Nadat ze 10 jaar van haar leventje bij ons heeft gewoond, is onze lieve poes Yindee gisteravond ingeslapen bij de dierenarts.


Bij dit verhaal wat oude foto's van toen we haar pas hadden, een mooie trotse maar erg schuwe poes.
Afgelopen week was zij naar buiten gegaan en kwam daarna niet meer terug.
Na 5 dagen van kou, regen en wind namen we aan dat ze inmiddels was overleden en zich ergens verstopt had om dood te gaan, dat doen dieren soms.


Ze was al een tijdje ziek, haar nieren werkte niet goed meer, dat gebeurd bij oude poezen, ze was al ongeveer 18 jaar.
We hebben haar 10 jaar geleden uit het asiel gehaald, waar ze was opgevangen omdat ze uit huis geplaatst was.
Ja, dat gebeurd ook met dieren als er veel te veel zijn en het onhoudbaar wordt of als ze verwaarloosd worden.


Ze was daar met 70 katten in een huis en waarschijnlijk geen mensen om zich heen gewend.
We hoopte dat ze wel zou ontdooien als ze hier bij ons was, maar in al die jaren bleef ze bang en afstandelijk. Heel jammer.


Gisteren werd ik gebeld door de dierenambulance, ze hadden Yindee gevonden, ze liep al dagen ergens rond bij een kantoor waarna ze uiteindelijk gebeld hebben om haar op te laten halen.
Ik was dolblij dat ze haar hadden gevonden en dat ze leefde!
Liep door het huis te juichen zo blij was ik.


Paar minuten later waren ze er, en zoals ik wel had kunnen verwachten, maar gewoon even niet aan dacht, was ze er slecht aan toe.


Uitgedroogd en onderkoeld (ze konden de temperatuur niet eens meten zo laag was die). Toen ze haar uit de kooi haalden deden haar achterpootjes niet meer mee.
Omdat het alleen maar zachtjes geregend had, waren er geen plassen en heeft ze niets kunnen drinken en ook geen eten gehad.


Ze heeft dus – ook door de kou ‘s nachts -  5 dagen geleden. Verschrikkelijk vind ik dat. Wat zal ze haar eigen vertrouwde warme mandje gemist hebben!
Ze is ook een heel eind van ons huis gevonden, waarschijnlijk ergens van geschrokken en toen verdwaald, want eigenlijk kwam ze nooit verder dat de tuin en de buurtuinen.


Toen ik haar toesprak en aaide begon ze zelfs zachtjes te spinnen, dat deed ze altijd, heel veel spinnen, zelfs nu nog.


Ze adviseerden me om gelijk naar de dierenarts te gaan en dat heb ik gedaan.
Daar werd me geadviseerd, wat ik zelf ook al dacht, om haar verder lijden te besparen en haar te laten inslapen.


Eerst was daar die onverwachte blijdschap en nu opeens toch het afscheid, dat was heel moeilijk.
Toen ze in slaap was heeft de dierenarts ook nog een gezwel in haar buik ontdekt dus er was echt geen redden meer aan.


We zijn erg verdrietig, maar wel blij dat we haar nu terug hebben, en inmiddels hebben kunnen begraven bij de andere 6 dieren die hier al liggen.
Dat is een schrale troost.


Dit was wel een jaar van loslaten en afscheid nemen.
Natuurlijk in januari van mijn hondje Terra en nu in december als hekkensluiter poes Yindee.
Daartussenin nog voor mij dierbare vriendschappen moeten loslaten, omdat vriendschappen soms veranderen en eindigen.
Hopelijk kan ik in het nieuwe jaar ook weer wat dierbaars toe te voegen.


Dit is een van de laatste foto's van onze Yin. We zullen je missen lieve schat! 


Ik zit even in een dip en ga een blogstop houden tot het nieuwe jaar.
Wel blijf ik jullie blogs lezen hoor,  en wens al mijn lieve lezers met deze foto van mijn mooie oude jaren 50 pop-up kerststal hele fijne feestdagen.

Liefs,
Floor

31 opmerkingen:

  1. Ach Floor... verdrietig begonnen, verdrietig geƫindigd voor jullie dit veelbewogen jaar. Wel fijn dat ze niet "zomaar weg is gebleven", en je nog afscheid van haar hebben kunnen nemen. Ze is heel oud geworden en heeft het bij jullie fijn gehad, dat is een troostrijke gedachte, maar wat zal je haar ook missen.
    Ik voel met jullie mee, en je hebt groot gelijk dat je even het gordijntje naar de wereld dicht trekt hoor. Heb ik ook een hele poos moeten doen; niet leuk, wel nodig soms.
    Toch goede feestdagen en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Floor, wat een verdrietig einde van dit jaar. Toch heeft het zo moeten zijn dat jullie haar nog hebben gezien. Nu hoeven jullie niet in onzekerheid te zijn over haar lot.Ze heeft het heel goed bij jullie gehad al die jaren, jullie hebben veel mooie herinneringen aan haar. Dat is aan de foto's goed te zien. Lieve groeten van mij en tot in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Floor, wat een triest verhaal, en wat sneu dat yindee die laatste dagen alleen heeft rond gedoold. Fijn dat ze wel bij jullie is overleden, dat moet toch iets van troost bieden. Rust lekker uit, wij lezen jou in t nieuwe jaar weer. Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh Floor zit met kippenvel jou blogje te lezen. Heel veel sterkte, wat zullen jullie haar missen. Tot in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah Floor toch, wat verdrietig dat je deze lieve huis-poes moet missen, jammer dat het zo moest lopen. Wat nog een troost voor jullie is, even nog samen geweest voordat ze naar de dieren"hemel"is gegaan. Heel veel sterkte met het verlies van jullie Yindee.
    Ondanks dit wens ik jullie een vredig Kerstmis en een voorspoedig 2017. Heel veel liefs en tot volgend jaar
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat verdrietig om te horen, en wat zal het nu helemaal stil zijn nu Yindee er ook niet meer is. Heel erg veel sterkte toegewenst! Toch goede kerstdagen toegewenst en alle goeds voor 2017

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verdrietig, al zo lang jullie poes.
    Even rust, maar toch hoop ik dat je fijne feestdagen mag hebben
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd moeilijk om afscheid te nemen van een grote kleine vriend. Sterkte hoor!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verdrietig dat ze buiten alleen is geweest, maar jullie hebben goed voor de poes gezorgd.
    Sterkte.... en liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zit jullie dit jaar niet mee. Eerst Terra en nu jullie kat. Misschien is ze wel weggelopen om ergens te sterven.
    Drinken hoeft niet uit een plas, maar kan ook uir een sloot. Mogelijk had die uitdroging een andere oorzaak.
    In iedergeval fijn dat ze nog thuis is geweest en dat jullie afscheid hebben kunnen nemen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een verdrietig einde van het jaar. Je hebt nu geen huisdier meer rondlopen, zal wel een leeg gevoel geven. Je zult het nu moeten hebben van de dieren in de tuin en in het park. Gelukkig kun jij daar ook veel van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach Floor wat een verdriet voor je. Jullie hebben haar nog 10 fijne jaren gegeven en daar mag je best trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Floor,

    Meis ik heb de foto's en jouw verdrietige verhaal
    met dik kippenvel op mijn lijf gelezen...
    Wat vind ik dit toch een verdrietig einde van jullie
    lieve poes Yindee...
    Eerst die bezorgdheid van waar blijft ze toch, en dan
    later die blijdschap als ze dan levend is gevonden...
    En tot slot het het einde van jullie lieve kleine schattebout.
    Wil je ontzettend veel sterkte wensen..lieve meid, en natuurlijk
    moet je hier van bijkomen en is deze blogstop goed om alles
    te verwerken..

    Wens je alle liefs en meer dan alle goeds
    dikke knuffelXXXMarijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een triest verhaal Floor, sterkte, het zal wennen zijn zonder jouw poes.
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nee, dit vind ik tĆØ erg... Ik zit hier gewoon te huilen!
    Lieve Floor, wat ontzettend jammer dat het zo is gelopen...
    Dat ze de deur uitgegaan is en je niet bij haar kon zijn toen ze zo aftakelde. Maar je hebt het juiste gedaan, al was het moeilijk.
    Je hebt haar alles gegeven wat mogelijk was!
    Ik snap dat je dit moet verwerken. Zoveel in korte tijd ...
    Neem je tijd ervoor, want ook om dieren kun je enorm rouwen.
    Heel veel liefs en sterkte gewenst!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Floor, wat een verdrietig bericht. Je bent zo gehecht aan zo'n beestje hĆØ. Fijn dat ze toch nog gevonden is en dat jullie afscheid hebben kunnen nemen. Heel veel sterkte en tot volgend jaar. Ondanks alles toch fijne feestdagen gewenst en en goed nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och lieve Floor, wat schrik ik van je berichtje... Ik kan mij indenken hoe je je voelt, en hoe verdrietig jullie zijn. Ik heb ook zo enorm veel gehuild toen onze Sigmund overleed. Huil het van je af, en probeer met een glimlach terug te denken aan die lieve Yindee. Sterkte er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach Floor, wat verdrietig. Wat zal dat moeilijk geweest zijn toen ze kwijt was. Gelukkig dat ze nu toch weer thuis ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een vreselijk verh aal. Toch ook fijn dat je bij haar kon zijn toen ze insliep.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach Floor wat een verhaal, kan mij goed voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt. Toch weet ik wel zeker dat Yindee heel veel fijne jaren bij jullie heeft gehad en dat jullie afscheid van haar hebben kunnen nemen, ook al waren haar laatste dagen minder leuk.
    Ik wens jullie hele fijne Kerstdagen toe en hoop dat er in het nieuwe jaar weer mooie dingen op jullie pad komen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Floor, jullie hebben het wel voor jullie kiezen gekregen dit jaar, met ziekte en afscheid nemen. Een jaar om snel te vergeten! Wat is het toch naar om onze geliefde huisdieren te laten gaan, hoe zeer ons verstand ook zegt dat het goed is.
    Heel verdrietig voor jullie, sterkte gewenst de komende tijd en toch ook met jullie dierbaren fijne dagen gewenst en alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat triest dat jullie je lieve kat hebben moeten laten inslapen dat is altijd erg moeilijk. Gelukkig hebben jullie Yindee nog wel gevonden en afscheid kunnen nemen. Veel stertke met dit verlies. Ik hoop dat jullie toch fijne feestdagen hebben en wens jullie een goed nieuw jaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook hele fijne feestdagen voor jullie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag lieve Floor,

    Wat een naar einde van het jaar zo. Het is vreselijk een huisdier te moeten laten inslapen, is ook mijn ervaring. Sterkte!
    Jullie ook hele fijne kerstdagen gewenst en alvast al het goede voor 2017!

    Met een troostknuffel natuurlijk, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach Floor, altijd zo verdrietig als je afscheid moet nemen van je lieve dier. Wat fijn dat Yindee zulke fijne 'ouders' en jaren bij jullie had. En dat ze tĆ³ch ook gevonden was. Nu hebben jullie in ieder geval gewoon afscheid van haar kunnen nemen.
    Neem maar lekker even een blogpauze hoor! Het is ook altijd een drukke tijd rondom kerst. Ik ga dat straks ook doen.
    Ondanks alles, een hele fijne en warme tijd met elkaar. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heel triest verhaal ik wens je veel sterkte en hopelijk volgend jaar een beter jaar !!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach Floor toch... wat een verdrietig verhaal... Sterkte hoor! Ik wens jullie een mooie, troostrijke kersttijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Floor, ik geloof dat ik iets gemist heb, ik lees eigenlijk erg weinig blogs momenteel, maar wat een vreselijk naar verhaal zeg, kan me goed voorstellen dat je daar ondersteboven van was, en nog bent. Een dier verliezen is afschuwelijk! Ik wens je er heel veel sterkte mee.

    BeantwoordenVerwijderen