zaterdag 29 april 2017

Amersfoort!!!!

Eindelijk was het gisteren zover, ik ging naar de tentoonstelling in Amersfoort van de prachtige quilts van Di Fort en Petra Prins. Stipt 10 uur was ik binnen.
Juud heeft er al zoveel over geschreven en steeds foto's geplaatst van de voorbereidingen en het verdere verloop.
Vandaag de laatste dag, dus kan ik wel volop foto's plaatsen.
Oeps! Haal net mijn foto's op, maar het zijn er 56, dus moet ik wel wat minderen anders komt er geen eind aan dit blogje.


Daar is de Sint Joriskerk, met daarvoor de markt. Die heb ik maar overgeslagen...


Toen ik net een kaartje had gekocht, kwam Yvonne binnen met een heel gezelschap, die hartelijk begroet werden door Juud.


Links was direct deze mooie quilt te zien.



En toen viel mijn oog op deze prachtige quilt, de mooiste van de hele tentoonstelling vind ik, Sutton Grange, van Di Fort. De foto is niet mooi geworden, doet de quilt geen recht, maar hij heeft een hoog wilikookmaken gehalte.


Het mooie middenstuk....


De randen met de cirkels... maar ronde vormen... daar heb ik zo'n hekel aan om te maken, dat is nou jammer.


Gelukkig waren er ook twee stands met mooie stoffen, want die hebben we altijd nodig.


Mooie boeken, uitgegeven door Quiltmania.


Gerda is druk bezig om alle dames te helpen. Het was daar steeds een drukte van belang.
Natuurlijk moest ik zelf ook even kijken hoewel ik helemaal niets nodig had :-)


Was ook gelijk verliefd op deze quilt, zo mooi gemaakt. Jammer dat ik hem niet helemaal kon zien omdat ie was opgevouwen.


Een detail... zucht....

Er zijn al zoveel foto's geplaatst op de diverse blogs dat ik me soms maar beperk tot een aantal details van quilts:
















De kerk zelf was trouwens ook prachtig.




Het Quiltersgilde was er ook, heb mooie kaarten gekocht, want lid ben ik al jaren.



Er waren ook vitrines met antieke quilts. Komt allemaal niet zo mooi uit op mijn foto's, maar die stoffen zijn zo mooi en dat na honderden jaren! Helemaal "bestorven" waar ik zo van hou...
Juud heeft mooiere foto's geplaatst, daar ook maar even kijken.



Een hexje in het midden... helemaal vergaan in de loop der jaren.


Toen ik alles twee keer had bekeken kwam ik mijn naamgenoot Yvonne van Rijn weer tegen.
Even gezellig samen op de foto :-)
We genieten altijd van elkaars blog.


Ging om kwart over 11 weer naar huis, de energie was op. Gelukkig werd het toen pas heel druk.


Dag Juud, bedankt voor alles, ik heb er van genoten!
Natuurlijk ook alle anderen die zo hard gewerkt hebben hartelijk dank.


Hier mijn "buit". Vijf prachtige lapjes in stoffige kleuren, en 6 mooie kaarten van het Gilde (van alle drie 2 gekocht)

Morgen wordt het weer een prachtige lentedag, dus genieten maar.
Lieve lezers, wens jullie een fijne week toe!
Veel liefs van mij,
Floor

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag heb je weer geschreven Floor! Het was zo leuk om eindelijk te ontmoeten. Het was genieten daar innAmersfoort. Mooie aankopen heb je gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankzij jouw uitvoerige verslag ben ik toch een beetje in Amersfoort geweest. Wat een juweeltjes hingen daar. Fijn, dat je er van hebt kunnen genieten. Ik heb ook eens een versleten , meer dan 100 jarige quilt gezien. Daar stak stro uit. Dat was misschien wel warm maar het "ligt" niet lekker, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankzij jouw uitvoerige verslag ben ik toch een beetje in Amersfoort geweest. Wat een juweeltjes hingen daar. Fijn, dat je er van hebt kunnen genieten. Ik heb ook eens een versleten , meer dan 100 jarige quilt gezien. Daar stak stro uit. Dat was misschien wel warm maar het "ligt" niet lekker, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de prachtige foto's, leuk dat je op de details hebt ingezoomd. Fijn dat je er zo van gennoten hebt. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig mooi verslag, en heel mooi je foto's. Zo ingezoomd . Kunstwerken.
    Mooie aankopen gedaan ook nog.
    Een fijne dag voor jou ook.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja wat was het een mooie tentoonstelling hè. Wij hebben ook genoten. En mocht je hulp willen bij de ronde vormen dan geef je maar een gil hoor, het is echt niet moeilijk. Maar wat een mooie hè die Sutton Grange. Het is omdat ik al zoveel om handen heb, maar anders. Morgen ook nog maar lekker genieten van het mooie weer heerlijk. Lieve groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Floor, wat een gezellige blog heb je geschreven, je hebt dus ongeveer dezelfde foto's gemaakt, die plaats ik dus morgen op mijn blog. Ja, dat krijg je dan hé, helemaal niet erg, alleen maar leuk. Leuk is ook de foto samen met Yvonne van Rijn op de foto, weet je nog dat ik je pas geleden per abuis Yvonne noemde, dat kwam dus daardoor, jullie hebben dezelfde achternaam *Ü*
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ronde vormen, appeltje-eitje! dat is even een foefje. Leuk om bij een ander terug te lezen hoe de tentoonstelling ervaren is. Wij hebben er in ieder geval enorm van genoten. Wat hebben we toch een leuke hobby met elkaar! Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk je ontmoet te hebben Floor...en wat was het mooi he..ook al heb ik gewerkt...het was genieten van al dat moois en al die saamhorigheid !
    Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Floor,

    Jemig kremig dat mensen handen zoiets moois kunnen maken!
    Ik zit hier met open mond voor mijn schermpje naar jou foto's
    te kijken Floor!Wat een prachtig en kunstig werk is dit toch allemaal,
    en voor mij met name die met die bloemen...vind het zo bijzonder
    en kunstig gemaakt...Enne...wat sta jij me daar toch te stralen op
    de foto, je ziet je gewoon genieten, zo tof om te zien...
    Je buit is ook erg mooi, en dan die lapjes met de blauwtintjes trekken
    mij erg aan....kortom het was een dag een een vette gouden rand he meis? En dit geeft het leven zoveel meer kleur...Nu nu nog mooie
    dingen van de lapjes maken, maar dat komt bij jou helemaal goed..

    Toffe lente zondag meis..lekker genieten!
    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,

    Leuk verslag van een heerlijke tentoonstelling. Wanneer ga je met die mooie quilt beginnen? ;)

    Groetjes en fijn weekend verder, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar had ik wel bij willen zijn Floor. Wat een enige foto van jou en Yvonne! Zag hem ook al bij haar en kan het niet nalaten om toch even te reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heerlijk verslag van een inspirerende dag.
    Veel plezier met je nieuwe aankopen, prachtige lapjes ik hou ook erg van deze kleuren.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🌼🌼🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat héérlijk Floor dat je er zo van genoten hebt, mooie foto van jou, en niet zo ver van waar je woont, ook prettig.Benieuwd waar je aan gaat beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk verslag, net of ik er ook een beetje bij ben geweest ;-). Ik had graag willen gaan, maar helaas lukte het niet (overigens wel een ander leuk quiltuitje gehad, naar Zeeland).
    Schitterende lapjes gekocht, ik ben benieuwd waar die weer in verwerkt gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O,wat een inspiratie! Wat heb je jezelf weer lekker gemaakt met al die prachtige quilts... En je schrijft het zo mooi over de stofjes 'die hebben we altijd nodig'... Wat een heerlijk excuus toch hè.. Als ik nieuwe stofjes heb (wat niet zo vaak voor komt), dan hang ik ze over een stoel om er steeds even naar te kijken. Word jij er ook zo blij van?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat veel mooi's hing daar in een prachtige kerk.
    Heerlijk van je foto's genoten hoor.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn dat jij ook naar de tentoonstelling bent geweest, en wat was het mooi hè!? Super mooie quilts, een prachtige locatie en heel veel gezellige quilters. Dank je voor de foto's, jij hebt er meer gemaakt dan ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh ja, en volgens mij zie ik je nu met kort(er) haar?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi ! Antieke quilts raken mij ook steeds :o))
    Nu pas de gelegenheid om je bericht te bekijken ...
    Veel lapjes plezier hoor !

    BeantwoordenVerwijderen