zaterdag 28 oktober 2017

Vesalius, Blauwe vogel, of Blue Bird?

Was ik afgelopen weken alleen nog maar bezig met hartjesblokken voor mijn hartjesquilt, deze week maar eentje gemaakt, want opeens had ik weer zo'n zin in mijn nieuwe project de Vesalius quilt van Petra Prins.


Inmiddels zitten alle blaadjes er er netjes op.
Ziet er niet uit nu, wat gaat dat worden?


Heb het al laten zien, maar deze is het. Ben dus aan het middenstuk bezig.
Ik vind Vesalius eigenlijk geen leuke naam. Denk dat weinig mensen dan weten waar ik het over heb, dus denk ik dat ik deze quilt maar Blauwe vogel quilt, of Blue Bird quilt ga noemen, dat dekt toch meer de lading lijkt me. Tenslotte is die prachtige blauwe vogel de blikvanger van deze quilt.


Na de blaadjes zijn de takjes van de boom aan de beurt.
Daar heb ik deze stof voor gekocht.


Dus de fatquater schuin doormidden gesneden en dan reepjes van 12 mm.


Met de biasmaker en de strijkbout netjes biasband van 6 mm gemaakt.


Even een handigheidje, maar als je de slag te pakken hebt, komt de één na de ander te voorschijn.


Ik rol ze strak op een rol van keukenpapier, want anders blijven ze niet mooi in model.


Dan kan het feestje beginnen! Het opnaaien van de takjes, zodat het eind van elk blaadje bedekt wordt. Dit is een favoriet werkje van mij, zo leuk om te doen!


Kijk, het eerste takje is een feit! Nu begint het toch al iets te worden :-)
Ga snel door naar de volgende....
Een kort blogje deze week, heb eigenlijk ook niet veel te melden.

Wens jullie een gezellig en creatieve week toe.
Liefs,
Floor

14 opmerkingen:

  1. handig je bias maker, kijk er naar uit om het vervolg te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de tip, over het oprollen op zo'n koker. Wat wordt het mooi Floor, dit is weer een leuke quilt om aan te werken.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt prachtig, Floor! Je kan zien dat je het leuk vindt om de takjes op te naaien: je doet het zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er verschijnt hier weer een prachtig werkstuk van onder jouw handen. Ben altijd onder de indruk van jou applicatiewerk. Ziet er weer geweldig uit!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit verhaal komt als geroepen Floor. Morgen ga ik nl. proberen biaisband te maken voor mijn nieuwe project, dat heb ik nog nooit gedaan. Het zal wel met enig tandenknarsen gepaard gaan. Je bent weer met een prachtig project bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk is dat hè om aan een nieuw iets te werken... Prachtig, al die blaadjes. Ik had wel eens gelezen hoe quilters biasband maken, maar nog nooit gezien... Superslim!
    Dat eerste takje is veelbelovend hoor Floor...
    Lieve groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan is het opeens echt iets, als de takken de blaadjes verbinden, prachtig! En die keukenrol tip, die onthoud ik. Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk zoals ik het nu ziet groeien en ik moet zeggen het word prachtig maar ik had niet anders verwacht erg mooi Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap allemaal.
    Zo worden het prachtige blaadjes en de stelen ook.
    Blauwe vogel mooie naam
    Goede zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Floor! Het ziet er eenvoudig uit met die bias-maker maar volgens mij is het best een lastig werkje. Het is je goed gelukt! Ik vind Blue Bird ook een betere naam, of op z'n Hollands....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is ook een mooie quilt zeg. Groot gelijk met de naam hoor, soms zitten er zulke vreemde namen bij he. Bleu Bird quilt snappen we allemaal. Je hebt mooie biasbandjes gemaakt zeg, nu worden het echte takjes, ga zo door ermee...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! De stof voor het band is ook schitterend. De tip om het om een rol te wikkelen kende ik nog niet, bedankt. Ook deze quilt wordt vast weer een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is zo'n mooie quilt Floor en wat leuk dat je hem gaat maken. Het begin ziet er al goed uit. De biasmaker is reuze handig hei is even wennen maar dan s het zo gepiept. Fijne week.!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat 'n mooie nieuwe inspiratie en zo leuk om te doen. Het is 'n heerlijke afleiding het patchen,quilten, handwerken,het uitwerken en het plezier er in hebben. Lieve groet en dank je wel voor je gezellige blogs.

    BeantwoordenVerwijderen