zaterdag 16 december 2017

Poppenliefde.

Had het jullie beloofd verleden week, deze keer een poppenblogje.
Krijg soms vragen van lieve lezers wanneer er weer eentje komt. Toch een leuke afwisseling tussen al dat quiltgebeuren.


Tot nog toe kocht ik al mijn poppen op Marktplaats, maar sinds dat ik me op het Duitse Ebay heb aangemeld, heb ik veel meer keuze.
Dit zijn een deel van mijn baby popjes van Schildpad. De meeste had ik al een hele tijd maar er zijn er ook een paar nieuw. Het linker popje en de tweede van rechts.



Dit lieve schatje heb ik Joep genoemd. Leuk die kuiltjes in zijn wangen!


Dit vrolijke mannetje heet nu Joris.
Kan er echt van genieten als ik ze zo bij elkaar zie zitten.


Koop ook zo af en toe een heel oud popje van de jaren 1920 - 1940.
Dat is deze ook. Helaas een kapot armpje, maar dat wist ik toen ik haar kocht.
Ben tegenwoordig een amateur poppendokter, dus daar weet ik wel raad mee.


Met oude stukken celluloid en aceton was ze weer heel. Niet super mooi hoor, maar in ieder geval weer een stevig armpje.
Zie je die beentjes? Een stijfbeenpopje is dit, zij kan dus niet zitten.


Deze kleding had Johanna al aan, ziet er ook oud uit. Het kapotte armpje, daar is zo niets meer van te zien.


Kleine ukkies koop ik ook graag, zoals dit poppenhuis popje. Viel ook op zijn beeldig gemaakte kleding. Wat kunstig als je dat kan.


Maar zijn snoetje mag er ook wezen toch? Hij heet Tommy.


Je kunt ook losse hoofden kopen. Daar heeft vroeger dan een stoffen- of leren lichaam aan gezeten.
Die gaan vaak kapot door het vele spelen en dan blijft het mooie hoofdje over.
Ook leuk om tussen de verzameling te zetten vind ik.


Dit is Erika van Schildpad, ze heet nu Tineke.
Heb al twee Erika's (een blonde en een rood-harige), maar zocht al een tijdje een bruinharige met bruine ogen.
Enige maanden geleden al gekocht, maar ik had geen jurkje voor haar. Ze kon toch niet bloot op de foto?


Dit is een oud jurkje wat ik al had. Was een lang model met lange mouwen en er zat overal kant op, daar houd ik niet van, dus heb ik het jurkje vermaakt. Vind het zo mooi staan bij haar bruine ogen.


Naast popjes met een blanke huidskleur heb ik ook donker getinte popjes.
Dit mooie meisje heb ik Majani genoemd. Natuurlijk geen Hollandse naam, maar een Afrikaanse.


Hier zit Majani naast een donker popje dat ik als eerste kocht, Malika.


Soms komen er weken lang geen bijzondere popjes voorbij op Marktplaats of Ebay, en dan opeens een paar tegelijk.
Zoals deze Christel, die je vrijwel nooit ziet in een donkere uitvoering.
Ze heet Telma, genoemd, naar een meisje dat bij mij in de klas zat op de lagere school.
Dat was toen nog heel bijzonder om een donker kindje op school te hebben.


Ook bijzonder is deze Kerima van Schildpad.
Heb haar al in blanke uitvoering en dan heet ze Gustel.


Natuurlijk gaf ik haar weer een eigen naam, ditmaal Nalia.
Zoek nog een jurkje voor haar van 12,5 cm, maar tot nog toe niet gevonden. Die zie je niet veel zo klein.
Zolang dus maar dit niet bepaald mooie pakje aangetrokken, heeft ze het in ieder geval lekker warm.


Dus toen ik verleden week dit pakket garen zag bij Trekpleister heb ik dat gekocht om zelf een jurkje te breien. Heb geen patroon van zo'n klein jurkje, dus dat wordt weer zelf het wiel uitvinden.
Zal dus nog wel even duren 😥

Denk dat de poppenliefhebbers zo wel even bevredigd zijn, er zijn weer veel nieuwe aanwinsten bij gekomen. Moet er eens mee stoppen, het worden er te veel...... maar ik zeg maar niet dat ik dat ook ga doen, ken mezelf inmiddels een beetje.
De poppenkamer is van elastiek, dus er komen er vast nog wel wat bij.


Tja.... en dan dat dikke pak sneeuw van de week. Had natuurlijk foto's gemaakt, maar ik beperk me maar tot deze twee.
Jody, met haar zielige koppie, omdat ze het  h e l e m a a l   niet leuk vond al dat witte spul op haar snuitje. 

"Gaan we naar binnen baasje Floor, ik wil lekker warm op schoot liggen, heb zulke koude pootjes. Hou er al eentje omhoog, maar die andere drie zijn zoooooo koud!".
Kom maar naar binnen meisje....


..... is een warme quilt ook goed?

Wens jullie een warme week toe.... nou ja warm.... met 10 graden ben ik al tevreden.

Liefs van mij,
Floor

17 opmerkingen:

  1. Wat geweldig zo 'n verzameling. Ik kijk in ogen uit denkend aan mijn schildpadpoppen van vroeger, Anneke en Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend, die verzameling schattige poppen. Kan me goed voorstellen dat je er van geniet. Ben helemaal verliefd op kleine Tommy.
    Als onze teckel zag dat er sneeuw lag poepte en plaste hij gauw op de keukenmat. Helaas voor hem gingen we toch zonder pardon met hem naar buiten. Jaja, zijn leven kon soms hard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind alle nieuwe aanwinsten prachtig en de donker getinte, wat een schattige popjes!
    En zielig hoor, Jody in de sneeuw, wat hij helemaal niet leuk vind. Gauw lekker binnen onder een quilt.
    Ook voor jou en je man een fijne "warme"week gewenst.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch een prachtige collectie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig verzameling poppen Floor.Je geeft ze zulke leuke namen en kan je ze ook allemaal onthouden? Dat lijkt me een hele klus.;)))) En zelf kleertjes maken, leuk al dat kleine poppenspul.Fijne Zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wast een heerlijke hobby om er bij te hebben Floor. kan me voorstellen dat je je helemaal laat gaan bij zulke mooie poppen.
    Een eldorado hoor!!!
    Ik hoop dat jullie kunnen genieten van de komende tijd en ik wens je fijne kerstdagen toe.
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Jody met dat snoetje! Ze kunnen zo zielig kijken! Als een prinsesje ligt ze te genieten in de quilt.
    Wat een mooie verzameling heb je toch, kan me voorstellen dat je elke keer weer voor de bijl gaat als je op eBay zoekt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat een kou heeft dat hondje, maar lekker naar binnen toe.
    Wat een prachtige poppen heb je weer gescoord Floor, je verzameling is prachtig. Bedankt voor het showen. Fijn dat je een elastieken verzamelkamer hebt,zou ook wel zoiets willen.
    Fijne dag toegewenst, groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch handig die elastieken kamer, de verzameling blijft groeien, leuk dat je er altijd veel van weet te vertellen en de kleertjes naar je eigen zin aanpast. Arme Jody in de sneeuw....maar gelukkig onder haar quiltje ;) Fijne feestdagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk bezit zo’n grote poppenfamilie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bijzonder lieve koppies hebben die poppen toch. Ik kan mij voorstellen dat kinderen vroeger zo'n pop op het verlanglijstje hadden staan.
    En voor nu is het ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om via jouw blog wat meer te weten te komen over die poppen. Heb er nooit geen aandacht voor gehad maar ik vind dit erg leuk om te lezen en te zien bij jou. Ondertussen ben je ook al een knappe poppendokter geworden. Ze zijn echt in goede handen bij jou!!
    Zie Jody daar nu eens genieten onder die prachtige quilt. Geweldige foto!!
    Ik wens jou en je familie een fijne, gezellige en warme kerstweek.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat hebben sommige poppen toch sprekende ogen. Net als in de bovenstaande reactie had ik er geen aandacht voor en ook geen weet van eigenlijk. Inmiddels heb ik via je blogs al het een en ander geleerd over Schildpad poppen. Leuk om via blogs nieuwe dingen te ontdekken en te leren kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het duizelt me bijna.. zoveel poppen en zoveel namen; oude namen en nieuwe namen... Raak je nooit eens in de war? Ach nee, dat zal wel niet, het zijn toch je poppenkinders hè...
    Maar je hebt er wel echt kijk op hoor Floor. Wat een schatjes zijn het; veel mooier dan die nieuwe poppen van tegenwoordig. Ik zie er karaktertjes in en je zou er zo op los fantaseren...
    Geef Jody een dikke knuffel van me! Wat is het toch een prachtig beestje, die oogjes....
    Lieve groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moet toch eens vaker op mijn blog kijken, wie er een nieuw verhaaltje heeft geschreven....
    Wat fijn dat je het even zei want dan had ik weer zoveel gemist.
    Wat ontzettend leuk, je poppenverzameling. Wat een schatjes zijn het. Dat je ook een poppendokter bent is werkelijk ongelooflijk. Een bee tje van dit een bertje van dat en je hebt het armpje weer herstelt,na die operatie...superdesuper.
    Dankjewel dat ik mocht genieten van al die schatjes.
    Ach en die schat van een Jody, wat doe je haar aan, hahaha.
    Mooi beestje.
    Fijne Kerst, groetjes, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    หนังเกาหลี

    BeantwoordenVerwijderen
  17. LieveFloor, alweer even geleden dat ik op je blog was. Wat ben je toch UNIEK, geweldig zoals je de liefde hebt voor alles wat om jou heen is. Je poppen, je quilts,je hondje,je huis en het ook zo mooi kan vertellen zodat we allemaal 'n fijn gevoel krijgen en daar blij van worden. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen