zaterdag 13 januari 2018

Toch maar weer een blogberichtje.

Het is alweer half januari en ik ga toch maar weer een blogberichtje schrijven.


We hebben de afgelopen feestdagen volbracht zoals we dat zelf noemde, want met de gezondheid van mijn man gaat het hard achteruit. Het was gezellig maar slopend voor ons allebei.


Kom daarom ook veel minder aan mijn quiltwerkjes toe, maar de hartjes laten me niet los.
Zo af en toe een gezellig hartje naaien is een klein feestje waar ik van kan genieten.


In de poppenkamer laat ik even de strook van 11 hartjes zien die aan de grote lap genaaid zijn van de week.


Eventjes de nieuwe hartjes blokken van dichtbij...


... wat een beeldige plaatjes zijn het hè?


Vrijwel alle harten-lapjes gekregen van lieve bloglezers.


Alles even mooi en romantisch, want dat hoort bij een hartje vind ik.


Het lijkt al een hele lap, maar als ik die op bed leg in de poppenkamer, dan zie ik dat er nog heeeeeeel veel harten-blokjes te gaan zijn. Helemaal niet erg, zou jammer zijn als ik er al genoeg had.


Kreeg trouwens laatst van Marja van http://rosabears.blogspot.nl/ een stapeltje mooie lapjes toegestuurd, waar ik deze schattige hartjes van heb geknipt, ook al zo'n leuk werkje, dat hartjes knippen. Heb er al een paar genaaid, want dat "moet" gelijkt natuurlijk!

Niet vergeten nog een heel belangrijk nieuwtje te vermelden.....


Sydney's eerste tandje is er uit. Kijk haar eens trots zijn!


Nog even een beeldige tekening van Rie Cramer ter afsluiting.
Het voeren van de vogels in de winter, ach wat lief dat kindje in de sneeuw...


Hier geen sneeuw, maar wel heel erg zeurende duifjes die NU! eten willen!
Als de deur open stond kwamen ze het gewoon halen denk ik :-)

Lieve lezers, ik ga wat minder bloggen, dus niet meer elke week, dat red ik momenteel niet, ook al omdat ik weinig maak om te laten zien.
Maar ik probeer wel jullie blogberichten allemaal te lezen en er af en toe op te reageren.

Veel liefs van mij,
Floor

23 opmerkingen:

  1. Het was fijn weer wat van je te horen ondanks de zorgelijke tijd voor jullie. Gelukkig kun je afleiding vinden in het maken van de hartjes. Mooie lapjes heb je daarvoor gekregen. De stralende foto van Sydney is ook een opsteker in donkere dagen. Er gaan veel lieve gedachten jullie kant op, wees daarvan overtuigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja Floor, mijn gedachten waren de afgelopen weken wel bij je en het zorgwekkende achteruitgang van de gezondheid van je man. Wat ben ik blij dat je weer even een berichtje post en gelijk al je mooie hartjes-blokjes met romantische plaatjes. Heerlijk dat je je even kan ontspannen met het maken van een paar hartjes.
    Wat groeit je kleindochter weer snel, al een tandje er uit en wat veranderd ze, bedoel, zo was ze nog een klein meisje en nu alweer zo groot.
    Heel veel sterkte de komende tijd.
    Heel veel liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve Floor,
    wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat je man beter mag worden
    je hartjesquilt word heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om iets van je te lezen Floor, ik denk veel aan jullie en vind het naar om te lezen dat het steeds minder gaat met je man. Kan me voorstellen dat dit bijna al je energie opslokt.
    Fijn dat je af en toe als afleiding toch een hartje kunt maken. Het wordt een schattig geheel en ook leuk zo'n inkijkje in je poppenkamer, echt een schatkamer met al die lieve poppesnoetjes,
    Heel veel,sterkte gewenst aan jullie beide.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig dat je weer wat schrijft Floor.
    Schattige hartjes laat je zien!
    ik lees nu pas dat je man zo ziek is; heeft hij wel ook een beetje van de feestdagen kunnen genieten? Ik hoop van wel.
    Ik wens jullie beiden sterkte en hoop toch regelmatig iets van je te zullen lezen. dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Floor, wat leuk dat je even tijd had voor een blog schrijven! De hartjes zijn superlief en ik vind je blokjes extra leuk door het randje dat je er omheen naait. Erg mooi en het geeft veel afwisseling. Verdrietig om te lezen dat de gezondheid van je man achteruit gaat. Wat zal dat zwaar en moeilijk voor jullie zijn. Al het nodige toegewenst, hartelijke groet, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Floor, ik wens jou en je man heel veel sterkte en kracht in deze zorgelijke tijd. Ik had het graag heel anders gezien voor jullie.
    Bezig zijn met de hartjes zo nu en dan is een fijne afleiding denk ik.
    Lieve groetjes van mij ♡♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat naar dat de gezondheid van je man achteruit gaat. Sterkte voor jullie allebei

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er zoals altijd keurig verzorgd en gezellig uit.
    Maar dat zijn we gewend van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je ons een blogje kon schrijven.
    Miste je al even., maar heb er alle begrip voor.
    Een fijn geschreven en mooie post.
    Je harrtjes zijn aller liefst, en je poppen kamer wat een fijne hobby.
    Veel sterkte voor jullie, en hopelijk krijgen we een zonnetje en mooier weer.
    Dank voor alle lieve reacties op mijn blogpost.
    Fijne zondag. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn even wat van je te lezen Floor. Wat een prachtige poppen heb je en zoveel. Gezellig zo,n kamer vol. En fijn dat je zo nu en dan een schattig hartje kan maken. Ik wens jullie alle sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat naar dat het allemaal niet zo goed gaat.Wens beiden veel sterkte.Wat zijn je hartjes mooi geworden Floor.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gezellig dat je weer even laat horen hoe het met jullie gaat. Toch gek hoe je alleen maar door het plaatsen van blogberichtjes al sterk begint mee te leven met het wel en wee van medebloggers. Als er lange tijd geen nieuwe berichtjes verschijnen begin je al wat bezorgd te denken of alles nog wel goed is aan de overkant. Wat naar dat je moet melden dat het met de gezondheid van je man zo achteruit gaat. Het is niet gemakkelijk om te aanvaarden dat gezond zijn geen vanzelfsprekendheid meer is. Dat vraagt veel van een mens. Gelukkig brengen de lapjes altijd een beetje troost. Je hartjesdeken wordt prachtig mooi!! Zo leuk om al die kleurtjes bij elkaar te zien. Een héél liefdevolle quilt! Veel sterkte de komende tijd.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoop dat de gezondheid van je man gauw weer wat beter wordt.
    Het koude vochtige weer werkt ook niet mee.
    Gelukkig blijven jullie beiden positief.
    En het maken van de hartjes vrolijkt jou wat op.
    Sterkte en denk ook een beetje aan je zelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik leef met jullie mee Floor... Zo jammer dat het zo gaat, ik hoop maar dat er verandering komt!
    Wat een lieve hartjes, echt romantisch... en dan zo bij de poppenkamer... wow... wat mooi allemaal. Een klein paradijsje!
    Lieve groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel sterkte met je man en veel geluk jullie samen dit nieuwe jaar. Fijn dat je weer een blogje hebt geschreven en je mooie hartjes laat zien.............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Floor heel veel sterkte voor jou en je man.
    Ik hoop dat je wat rust kunt vinden in het maken van de hartjes.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Naar bericht Floor!!!
    Ik denk aan jullie. Heel veel sterkte
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Toch fijn weer een blogje te lezen, sterkte voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dag lieve Floor. Wat zijn die hartjes snoezig! Toch ook een fijn werkje voor zo tussendoor. Die poppenkamer van je!! Wat een rijkdom en gezelligheid. Die hartjeslap op bed past er helemaal bij.
    Groot gelijk dat je minder blogt. Je hebt alle energie nu voor andere zaken nodig. Doe Wim maar de hartelijke groeten van mij.
    Kleindochter met tandje wordt dus óók al groot. Wat kan zoiets belangrijk zijn voor zo'n kind hè?!
    Veel sterkte en wijsheid hoor Floor!!! Dikke kus van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Floor,

    Heerlijk, die plaatjes van Rie Cramer en heerlijk ook al die hartjes. Je mag gelukkig nog even verder ;)
    Wat naar dat de gezondheid van je man zo achteruit gaat. Echt naar. Zorg alsjeblieft goed voor jezelf ook.

    Knuffel en liefs, Carolien

    P.S. Proficiat voor je trotse kleindochter! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben heeeel laat met het lezen van je leuke, mooie lieve blogberichtje ...
    Sterkte jullie beiden hoor !
    Veel hartjes lapjes plezier, past mooi bij je poppenverzameling :o))

    BeantwoordenVerwijderen